top of page
חיפוש

המדריך לשמירה על הקוקדמה בחיים

הקוקדמה משלבת למעשה טיפול במעטה הטחב וטיפול בצמח השתול בתוך הכדור. נכתבו אין ספור מדריכים שונים הקשורים לכל משפחות הצמחים הקיימים ואנו תמיד אוהבים לחקור ולקרוא על צמחים חדשים המגיעים אלינו. ידע לגבי הצמח שלך יוכל לעזור לך לגדל אותו חודשים ואף שנים ארוכות! ניסינו כאן לתת כמה טיפים לתחילת הדרך, אך מניסיוננו אפשר ממש להרגיש כל צמח, להתבונן במצבו מידי יום ולהרגיש למה הוא זקוק. מאחלות לכן ולכם מסע מופלא אל לב הקוקדמה.

במאמר זה תוכלו למצוא טיפים אשר יעזרו לכם\ן לגדל קוקדמה ירוקה ומהממת אצלך בבית!



1. טחב הוא יצור חי אשר אוהב לחות גבוהה, טמפ' נמוכות וצל חלקי

ניתן לשמור על הטחב ירוק וחי ע"י שמירה על לחות קבועה מעל 70% ושמירה על הקוקדמה מחשיפה ממושכת לשמש ישירה. כל אחד ואחת יכולים לשמור על הטחב חי עם תשומת לב יומית וריסוס קבוע על ידי שפריצר אשר ניתן למצוא בכל טמבוריה.


2. טחב שהתייבש יוכל לחזור לחיים (ירוקים)

עם טיפול נכון בתקופת החורף, בימות הקיץ חשוב לרסס את הטחב פעמיים ביום.


3. הקפידו להרחיק את הקוקדמה מחשיפה ישירה לאויר מזגנים או תנורים

צמחים באופן כללי אינם אוהבים אויר מזגנים (המייבש את החלל), שמירה על לחות טובה בקרבת הקוקדמה יטיבו עם חיי הצמח. אנו ממליצים לרכוש מפזר אדים קרים ולמקם בסמוך לצמחים בבית בימים יבשים. (ניתן לרכוש מד לחות בשקלים בודדים בכל חנות הידרושופ)



4. הטיפול בצמח השתול בכדור הוא פשוט וקל

באופן כללי אנו ממליצות לפתח סקרנות ולחקור את סוג הצמח הנמצא ברשותך על ידי חיפוש פשוט בגוגל או קבוצות ספציפיות הקשורות למשפחה (מונסטרות ואנטוריומים שייכים למשפחת הארואידים ולהם קבוצה פעילה מאוד בפייסבוק, כך גם עם הקלתאות המפונקות).



5. השקית הצמח

ההשקיה נעשית בטבילת הכדור בקערת מים רגילים למשך 2-3ד', תדירות ההשקיה נקבעת ע"פ סוג הצמח, ניתן להרגיש את משקל הקוקדמה ולהבין מה מצב האדמה מבחינת נוזלים. אנו ממליצים להשתמש בקערה יחודית לקוקדמה שלך בכדי שלא לערבב עם המים חומרים אחרים.


6. דישון תקופתי

דישון תוקפתי הוא נחוץ והכרחי ונעשה על ידי שימוש בדשן נוזלי באחת מהטבילות החודשיות. בעונת הצימוח (שלהי מרץ עד בוא הסתיו) דישון חודשי ולעיתים דו חודשי יעזור לצמח לגדול ולצמוח באופן בריא.


7. שימו לב לשינויים בקוקדמה

יש לתת לקוקדמות ולצמחים תשומת לב ולעקוב אחריהם, סימני מצוקה יכולים להופיע בעיקר על העלים, אפשר לשים לב באם הם קמלים או נרקבים ולתת מענה מיידי. באם מופיעים סימני מחלות שונים (אקריות למשל), יש לטפל בתכשיר מתאים אשר ניתן לרכוש בכל משתלה.


8. דישון ומים

שימו לב, צמחים חוטפים מחלות כאשר הם חלשים, הקפדה על תאורה מספקת, דישון ומים מחזקים את הצמח ומונעים מחלות.


9. מיקום הקוקדמה

מיקום הקוקדמה בחלל הביתי תיעשה בהתאם לדרישות הצמח השתול בפנים. בכדי לדעת כמה אור טבעי נכנס אליך הבית יש לסגור את האורות המלאכותיים ולהתבונן בחלל בשעות הצהריים המוקדמות. בעונת הקיץ אין לחשוף צמחי בית לשמש ישירה!



10. נקיון

מעת לעת נקו את העלים מאבק, יש לעשות זאת עם מטלית לחה בשעות היום.


לקריאה מעמיקה אנו ממליצים על המאמר המקיף ביותר שתוכלו למצוא ברשת כאן

bottom of page